October 29

OBRAZUL SUBŢIRE CU … VITAMINE SE ŢINE

vitamineAţi zărit, vreodată, pe stradă, vreun individ împleticit, livid, încruntat şi cu ochii pierduţi? Cel mai probabil, nu eram eu, deşi am trăit nenumărate astfel de momente speciale, demne de intervenţia SMURD. De vină era, bineînţeles, inconştienţa mea şi modul meu deştept de a lua viaţa în piept: muncă în hopuri, potrivit fişei postului, mâncare deseori toxică pentru alte vieţuitoare şi odihnă atât cât îmi permitea stresul. Ba, ajunsesem la performanţa să nu mai recunosc arătarea din oglindă, când mă priveam. Ce, mai! Eram un model desăvârşit de proaste practici, aplicate pe propria piele. Dacă aş fi avut ceva curaj, m-aş fi reclamat la OPC!

MODEL DE PROASTE PRACTICI: AŞA CEVA NU SE FACE!

MODELUL: PRODUS VINTAGE (vechime: 48 de ani şi ceva; cantitate: 74 şi ceva de kilograme)

MOD DE FUNCŢIONARE: PE REPEDE ÎNAINTE (trezire în doi timpi şi trei mişcări, înviorare cu cafea, birou, hârtii şi calculator, şedinţă de redacţie, nervi, ştiri, cafea, alte ştiri, alţi nervi, brainstorming, dar mai mult storming, primul jurnal, câte ceva de mâncat, orice, chiar şi stres pe pâine, alte ştiri şi iar nervi, noi jurnale, o masă consistentă abia seara)

DISFUNCŢIONALITĂŢI: MĂRUNTE, DAR MULTE (deşi aflat încă în perioada de garanţie, reviziile tehnice au arătat că modul de funcţionare defectuos al produsului nu este deloc sănătos: dureri de cap, insomnii, nervi cu carul, lipsă de concentrare, apatie)

CONCLUZII: UZURA PRODUSULUI (produsul dă dovadă de anumite sincope în funcţionare, gripare când îi e lumea mai dragă, derapaje din parametrii normali, plus un aspect de râsul curcilor)

oboseala 1

Cam acestea erau caracteristicile tehnice şi funcţionale cu care mă “mândream”, când neuronul meu cel mai odihnit a sunat alarma şi a încercat să mă aducă uşor cu picioarele pe pământ.   Era clar că nu mă mai putem vântura prin lume în halul ăsta! Trebuia făcut ceva, nu neapărat memorabil, dar benefic…

NOI INSTRUCŢIUNI DE FOLOSIRE A PRODUSULUI

Mulţi oameni se complac într-un stil de viaţă trepidat şi-şi neglijează la maxim sănătatea, adoptând tot felul de obiceiuri proaste, neconforme cu “instrucţiunile de folosire a produsului”. Eram, aşadar, un specimen din turmă, chiar dacă păream o oaie puţin mai rătăcită. Cum să găsesc calea cea dreaptă?

te simti rau

Un sfat inspirat spune că, dacă n-ai un bătrân, trebuie musai să-l cumperi. Cum n-aveam niciun bătrân prin preajmă, am apelat la un coleg, Mihai, care părea extrem de înţelept, dacă îi făceam cinste cu o bere. Ba, mai mult, el chiar era în măsură să-mi dea sfaturi. Trecuse prin astfel de episoade delicate, dar reuşise să găsească leacul minune şi să iasă la liman. Arata, într-adevăr, ok şi se simţea minunat.

El mi-a dezvăluit că secretul unui tonus bun, ca să par mult mai viu, era, aparent, destul de simplu: un plan alimentar sănătos şi mai multă mişcare. Mă şi gândeam că, în definitiv, cu mişcarea puteam s-o rezolv uşor: o partidă de fotbal în care nu dădeam niciun gol şi ceva pauze între orele de stat pe scaun, la birou. Mihai mi-a recomandat, însă, să merg mult pe jos, să mă plimb şi să mă bucur de fiecare mişcare, chiar şi când dau cu aspiratorul.

În ceea ce priveşte alimentaţia, aici lucrurile păreau mult mai complicate, pentru că erau… foarte simple. Ce-i trebuia organismului meu ca să nu-mi mai dea ghionturi şi coate? Nimic mai simplu: vitamine, minerale, fibre, proteine, apă. Sau, mult mai simplu spus, fructe, legume, cereale, băuturi şi produse lactate, natural sau combinate, în mixuri potrivite, cu gust şi cumpătare. Din start trebuia să mă feresc de alimentele procesate şi să înfulec cât mai natural. După ce am stat şi-am analizat situaţia, am pus la cale planul perfect de … reabilitare.

RECOMANDĂRI PENTRU EXTINDEREA DURATEI DE VIAŢĂ A PRODUSULUI

Planul meu, extrem de concentrat, poate fi urmat de oricine, pentru că e mai simplu decât formula aspirinei:

  • Mişcă-te, aleargă de plăcere, nu după autobuz, iar, dacă nu te simţi în stare, mergi uşor. Dacă nu urcă ascensorul o săptămână şi stai la etajul 8, nu ştiu ce să-ţi zic, decât că e mai confortabil să dormi în patul tău, decât pe casa scării
  • Nu cumpăra din magazine chestii ale căror ingrediente nu le poţi citi ori pronunţa. Mănâncă simplu şi curat: fructe, legume, lapte, seminţe, cereale, paste făinoase “curate”, ouă, peşte şi carne (proteine) într-un mod cât mai natural. Nu încerca, totuşi carne în exces, dar mai ales crudă, că nu-i bună
  • Evită ispitele culinare şi anturajul ce rimează cu “fast-food” pe cât posibil. Gândeşte-te că şi asta e o formă de “mişcare”
  • Nu mânca într-o zi cât alţii într-o lună, dar nici nu te înfometa: 2-3 mese pe zi şi 2 gustări sunt suficiente, ca să nu oboseşti organismul şi frigiderul mai mult decât e recomandat în certificatul de producător
  • Când vine vorba de băuturi (non-alcoolice, precizez), mai lasă cafeaua şi încearcă ceaiuri. Şi nu le îndulci cu zahăr, ci cu miere, pentru că zahărul, alături de sare şi grăsimi este o picătură de otravă
  • Oricât de deştept ai fi şi îţi închipui că mănânci, în sfârşit, sănătos, o să constaţi, că adevărul e pe undeva la mijloc: nu eşti chiar “naiv”, ca să nu zic prost. Adică, o alimentaţie echilibrată mai are nevoie în fiecare zi de nişte suplimente, pentru că organismul să fie fericit: vitamine. Dacă ai găsit şi vitaminele perfecte eşti chiar genial. Vorba vine, nu ţi-o lua în cap!

GARANŢIA DE BUNĂ FUNCŢIONARE A PRODUSULUI: VITAMINE

Orice plan bun, poate fi însă un foc de paie sau un eşec răsunător, dacă nu poate fi pus în aplicare. Eu aveam planul, dar îmi mai trebuiau ingredientele ideale. Şi spre norocul meu le-am găsit fără alergătură. A fost de-ajuns să întru într-un supermarket, ca să-mi dau seama că mă pot hrăni şi sănătos. Aveam la dispoziţie nu doar carne, peşte, legume şi fructe, pe alese, ci şi alte nenumărate suplimente naturale: musli, cereale, seminţe, nuci, iaurturi, miere, ceaiuri… Am cumpărat cam din toate, dar în special fructe şi legume proaspete, cereale (fulgi de porumb, fulgi de grâu), seminţe (în, susan, mac, floarea soarelui, dovleac), musli (pentru momentele când nu aveam răbdare să combin cerealele cu mierea), nuci şi ceaiuri. Am dat fuga apoi şi la raionul de lactate de unde am ales lapte şi iaurturi greceşti mai puţin grase.

Şi chiar de a doua zi, m-am concentrat pe gustările dintre mese, pentru că ofereau energie peste zi, dar n-am neglijat nici micul dejun, unde laptele cu cereale sau cu musli era aproape nelipsit. Acasă, peştele, ouăle, legumele şi fructele nu lipseau din meniurile construite cu mare atenţie, iar la serviciu, mixurile de seminţe crude ori iaurturile cu fructe erau nu doar porţii de sănătate, ci adevărate delicii. Mâncam, zi de zi, vitamine “pe pâine”, sub orice formă, iar rezultatele erau vizibile: oboseala nu mai era copleşitoare şi dormeam mai liniştit.

vitamine B

Chiar şi colegul meu, Mihai, a remarcat schimbarea, tot cu prilejul unei beri. A avut totuşi şi o recomandare: să încerc şi alte vitamine, care, în special, pe timpul iernii, sunt binevenite. Şi, pentru că m-a învăţat întotdeauna de bine, chiar l-am ascultat. Un farmacist mi-a recomandat vitaminele din complexul B, care sunt prezente în legume, unele fructe, cereale, carne, drojdie de bere, lactate şi ouă şi sunt esenţiale pentru sănătatea organismului. Tot el mi-a explicat că, în cazul meu, o persoană agitată care înghite stres chiar şi pe stomacul gol, vitamina B 12 e esenţială. Mai ales că eram, de ceva timp, fan declarat al alimentelor “uşoare”, cu multe fructe şi legume, iar cu carnea mă întâlneam mai rar, în limita poftelor şi ideilor culinare. Mai simplu spus, vitamina B 12 era acea combustie de care aş fi avut nevoie dacă alimentele precum, carnea, peştele, ouăle sau produsele lactate erau, de la o vreme, trecute în meniul meu la capitolul “au mai colaborat”.

vitamina B12

După numai vreo două luni, mi-am dat seama cât de ignorant fusesem înainte, dar şi cât de naiv, crezând că agitaţia, nervii şi epuizarea sunt fireşti. Vitamina B 12 făcuse minuni: dormeam dus, fără sincope, eram calm şi incredibil de rezistent în faţa testelor de aduranţă de la serviciu. Eram tot eu, dar … alt eu!

Iar de curând am mai primit o veste bună, de pus în ramă. Mesagerul a fost acelaşi Mihai. El mi-a sugerat să încerc şi un alt “întăritor”, dacă tot devenisem purtătorul de cuvânt al vitaminei B 12. În esenţă era vorba tot despre vitamina B, dar din câte înţelegeam avea un bun pedigree: B12 Vital, un supliment cu vitamina B12, produs de WÖRWAG Pharma, o companie germană care şi-a construit de-a lungul timpului un renume excelent în toată lumea. Ceea ce mă interesa era că, din octombrie, B12 “ANKERMANN” Vital era “la liber”  în principalele lanţuri de farmacii din ţară. Ceea ce însemna că trebuie să dau fuga să încerc “Vital”. Nu de alta, dar orice doză de vitalitate, mai ales când e garantată de un renumit producător, nu are decât să ofere strălucire unui produs supus atâtor încercări, cum sunt eu.

B12-packshot-e1500820887696-600x384

Acum planul meu de reabilitare nu prea mai are vreun cusur. Dacă initial doar am învăţat să-mi pun păcatele cotidiene şi poftele proaste în cui, descoperirea vitaminelor bune a fost … cireaşa de pe tort.

vital

Simt asta, zi de zi, din felul în care funcţionez şi din tonusul puternic, pe care oboseala nu-l mai doboară. Acum sunt un “produs” reinventat. Şi asta datorită unei “infuzii de vitamine”.


Posted October 29, 2017 by admin in category SECTIA DIVERSE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>