November 9

PĂCATE PUSE PE … ROATE

sano-inceputsursa:sanovita.ro

Recunosc, în materie de sănătate, am făcut mari păcate! Nici când eram un pici de-o şchioapă, dar nici mai târziu, când credeam că tot ce zboară se mănâncă, nu m-am chinuit să-mi alint organismul numai cu “lapte şi miere”. Ba, dimpotrivă, am mâncat tot ce mi-a tunat, cât mai toxic şi mai neispirat posibil. De la o vreme, tabieturile mele deloc normale şi-au dat însă în petic. Am devenit astfel un studiu de caz încadrat la capitolul “aşa ceva nu se face”.

STUDIU DE CAZ

PRODUSUL: EU (vechime: 47 de ani şi ceva; cantitate: 72 şi ceva de kilograme)

MOD DE FUNCŢIONARE: PE REPEDE ÎNAINTE (trezire blitz, cafea pe fugă, birou şi calculator, şedinţă de redacţie, ştiri, cafea, alte ştiri, nervi, brainstorming, dar mai mult storming, primul jurnal, câte ceva de mâncat, orice, chiar şi stres pe pâine, alte ştiri şi alţi nervi, noi jurnale, o masă consistentă abia seara)

DISFUNCŢIONALITĂŢI: MĂRUNTE, DAR MULTE (deşi aflat încă în perioada de garanţie, reviziile tehnice au arătat că modul de funcţionare defectuos al produsului nu este deloc sănătos: dureri de cap, insomnii, nervi cu carul, lipsă de concentrare, apatie)

CONCLUZII: UZURA PRODUSULUI (produsul dă dovadă de anumite sincope în funcţionare, gripare când îi e lumea mai dragă, derapaje din parametrii normali, plus un aspect de tot râsul)

obosit-descopera-rosursa:descopera.ro

Cam acestea erau caracteristicile mele tehnice şi funcţionale în urmă cu vreun an, când m-am decis să iau taurul de coarne. Studiul de caz nu arata deloc bine, nici când mă uităm în oglindă, iar oglinda, culmea, n-avea niciun cusur. Ceea ce înseamna că problema eram eu şi stilul meu anapoda de a lua viaţa în piept. Când şi alţii (inclusiv nevastă-mea) au remarcat modul dezordonat în care munceam şi mâncam (“vai, dar ce palid eşti, ori ai hepatită?”, “ai cearcăne, iar n-ai dormit sau n-ai cu ce să te înveleşti?”) am fost convins că trebuie să pun piciorul în prag. Bine, bine, îl pun, dar cum?

NOI INSTRUCŢIUNI DE FOLOSIRE A PRODUSULUI 

Un sfat inspirat spune că, dacă n-ai un bătrân, trebuie musai să-l cumperi. Cum n-aveam niciun bătrân prin preajmă, am apelat la un vechi amic, care părea extrem de înţelept, dacă îi cumpăram o bere. El a fost cel care mi-a sugerat calea cea dreaptă: să consult un nutriţionist.

Zis şi făcut! Când i-am expus specialistului cazul meu, detaliat, n-a părut deloc marcat. Mulţi oameni se complac într-un stil de viaţă trepidat şi-şi neglijează la maxim sănătatea, adoptând tot felul de obiceiuri proaste, neconforme cu “instrucţiunile de folosire a produsului”. Eram, aşadar, un specimen din turmă, chiar dacă păream o oaie puţin mai rătăcită.

Cu alte cuvinte, abuzurile mele nu erau premiere, dar trebuiau stopate. Cum şi în ce fel? Păi, secretul unui tonus bun, ca să par mult mai viu, era, aparent, destul de simplu: un plan alimentar sănătos şi mai multă mişcare. Mă şi gândeam că, în definitiv, cu mişcarea putem s-o rezolv uşor: o partidă de fotbal în care nu dădeam niciun gol şi ceva pauze între orele de stat pe scaun, la birou. Nutriţionistul mi-a recomandat însă să merg mult pe jos, să mă plimb şi să mă bucur de fiecare mişcare, chiar şi când dau cu aspiratorul.

directapproachdesignsursa:directapproachdesign.co.uk

În ceea ce priveşte alimentaţia, aici lucrurile păreau mult mai complicate, pentru că erau… foarte simple. Ce-i trebuia organismului meu ca să nu-mi mai dea ghionturi şi coate? Nutriţionistul zicea că nutrienţi, adică, în traducere liberă, vitamine, minerale, fibre, proteine, apă. Sau, mult mai simplu spus, fructe, legume, cereale, băuturi şi produse lactate, natural sau combinate, în mixuri potrivite, cu gust şi cumpătare. Din start trebuia să mă feresc de alimentele procesate şi să înfulec cât mai natural. După ce am stat şi-am analizat situaţia, am pus la cale planul perfect de … reabilitare.

RECOMANDĂRI PENTRU EXTINDEREA DURATEI DE VIAŢĂ A PRODUSULUI: EŞTI CEEA CE MĂNÂNCI, DECI HRĂNEŞTE-TE CU CAP (o alimentaţie sănătoasă, cât mai regulată, şi mai multă mişcare)

Planul meu, extrem de concentrat, poate fi urmat de oricine, pentru că e mai simplu decât formula aspirinei:

  • Mişcă-te, aleargă de plăcere, nu după autobuz, iar, dacă nu te simţi în stare, mergi uşor. Dacă nu urcă ascensorul o săptămână şi stai la etajul 8, nu ştiu ce să-ţi zic, decât că e mai confortabil să dormi în patul tău, decât pe casa scării
  • Nu cumpăra din magazine chestii ale căror ingrediente nu le poţi citi ori pronunţa. Mănâncă simplu şi curat: fructe, legume, lapte, seminţe, cereale, paste făinoase “curate”, soia şi chiar carne (proteine) într-un mod cât mai natural. Nu încerca, totuşi carne crudă, că nu-i bună
  • Evită ispitele culinare şi anturajul ce rimează cu “fast-food” pe cât posibil. Gândeşte-te că şi asta e o formă de “mişcare”
  • Nu mânca într-o zi cât alţii într-o lună, dar nici nu te înfometa: 2-3 mese pe zi şi 2 gustări sunt suficiente, ca să nu oboseşti organismul şi frigiderul mai mult decât e recomandat în certificatul de producător
  • Oricât de deştept ai fi şi îţi închipui că mănânci, în sfârşit, sănătos, o să constaţi, că adevărul e pe undeva la mijloc: nu eşti chiar “naiv”, ca să nu zic prost. Adică, o alimentaţie echilibrată mai are nevoie în fiecare zi de nişte suplimente, pentru ca organismul să fie fericit: calciu din produsele lactate consumate ritmic, fibre din cereale, vitamine şi minerale din legume, fructe, nuci şi seminţe. Dacă încerci şi mixuri (lapte, iaurturi cu cereale sau fructe, seminţe) eşti chiar genial. Vorba vine, nu ţi-o lua în cap!
  • Când vine vorba de băuturi (non-alcoolice, precizez), mai lasă cafeaua şi încearcă ceaiuri. Şi nu le îndulci cu zahăr, ci cu miere, pentru că zahărul, alături de sare şi grăsimi este o picătură de otravă

sano-1sursa:sanovita.ro

GARANŢIA DE BUNĂ FUNCŢIONARE A PRODUSULUI: Sano Vita

Orice plan bun, poate fi însă un foc de paie sau un eşec răsunător, dacă nu poate fi pus în aplicare. Eu aveam planul, dar îmi mai trebuiau ingredientele ideale. Şi spre norocul meu le-am găsit fără alergătură. A fost de-ajuns să intru într-un supermarket şi să găsesc un raft întreg cu produse Sano Vita: musli, cereale, seminţe-boabe, paste, fructe-nuci, produse din soia, produse de bază (zahăr, ulei, orez, făină, sare), băuturi, amestecuri de legume, ba chiar şi dulciuri, miere, ceaiuri… Am cumpărat cam din toate, dar în special musli (pentru momentele când nu aveam răbdare să combin cerealele cu mierea), cereale (fulgi de porumb, fulgi de grâu) fructe deshidratate, seminţe (in, susan, mac, floarea soarelui, dovleac), nuci, paste, soia (granule şi cuburi) şi ceaiuri. Am dat fuga apoi şi la raionul de lactate de unde am ales lapte şi iaurturi greceşti mai puţin grase.

sano-reteta-1sursa:sanovita.ro

Când am ajuns acasă şi-a dat nevastă-mea cu ochii de achiziţii, nu m-am mai înţeles cu ea. Vroia şi ea, jumi-juma, c-aşa e democratic! Asta înseamna că fusesem inspirat, iar planul construit cu multă grijă făcuse deja prozeliţi.

sano-reteta-2sursa:sanovita.ro

În primul rând, şi eu şi ea, ne-am concentrat pe gustările dintre mese, pentru că ofereau energie peste zi, dar n-am neglijat nici micul dejun, unde laptele cu cereale sau cu musli era aproape nelipsit. La serviciu, mixurile de seminţe crude ori iaurturile cu fructe erau nu doar porţii de sănătate, ci adevărate delicii.

musli
sursa:sanovita.ro

PRODUSUL SUBŢIRE, CU FEL DE FEL DE EXPERIMENTE SE ŢINE

Aşa cum se întâmplă de obicei, experienţa ne-a dictat repede noi reţete ori combinaţii gustoase foc. Seminţele crude le-am combinat cu cereale şi cu musli, iar fructele deshidratate cu lapte de migdale, musli şi scorţişoară. Chiar şi iaurtul cu miere, fructe şi seminţe ori musli ne-a cucerit din start. Bineînţeles, experienţele aromate nu puteau să nu includă sucurile naturale şi ceaiurile cu miere asortate cu biscuiţi, napolitane sau fursecuri.

sano-reteta-3sursa:sanovita.ro

Şi ştiţi cum e cu năravul: face poftă şi dă deprinderi noi. Nevastă-mea, de exemplu, nu doar că s-a îndrăgostit brusc de planul meu alimentar, dar a gândit şi ea alte planuri sănătoase pentru mesele de zi cu zi. Astfel, am început să cumpărăm produse de bază de la Sano Vita, dar şi amestecuri de legume pentru supe şi mâncăruri. Iar uleiul de floarea soarelui presat la rece a devenit un must have pentru toate salatele de legume.

Adevărul că planul a dat roade. Simt asta, zi de zi, din felul în care funcţionez şi din tonusul puternic, pe care oboseala nu-l mai doboară. Acum sunt un “produs” reinventat. Şi asta datorită unei “infuzii tehnice” de la Sano Vita!

logo

Aceste “reţete” au fost dezvăluite pentru SuperBlog 2016.


Posted November 9, 2016 by admin in category SECTIA DIVERSE

1 thoughts on “PĂCATE PUSE PE … ROATE

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 16. Reţeta unei vieţi sănătoase

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>