March 30

UN EVENIMENT LA … ÎNĂLŢIME

hotel 1Aţi avut vreodată ceva pauze de respiraţie? V-aţi simţi pulsul tropăind cu ceva ecouri undeva în creier? Ei bine, m-am trezit, într-o bună zi de miercuri, exact la mijlocul săptămânii, că am o corvoadă în plus de … savurat. Partea proastă era că respectiva caznă nu părea doar complicată şi sofisticată, ci trebuia aplicată pe un teren străin: în Bucureşti. Partea bună era că nu era obligatoriu să îndur chinul singur şi năuc, ci împreună cu directorul editorial.

Despre ce era vorba? Într-o săptămână, nici mai mult nici mai puţin, la Bucureşti, trebuia să organizăm adunarea generală a A.C.E.R.. Ce însemna asta în traducere liberă? A.C.E.R. este formată din operatori de comunicații, prin rețele de comunicații electronice, operatori de satelit şi cablu, lideri în domeniul internetului, companii de telecomunicaţii şi furnizori de tehnologie şi soluţii, care, împreună, îşi propun să dezbată teme majore privind comunicațiile electronice, prin conferinţe, seminarii şi expoziţii. În prezent, A.C.E.R numără vreo 40 de reprezentanţi, firme de cablu, TV şi internet din toată ţara. Aşadar, complexă problema, maximă dilemma şi participanţi … unul şi unul…

hotel 3

În faţă unei asemenea provocări, ne-am repliat însă rapid. Care era cea mai bună soluţie pentru a rezolva problema? Am stat puţin, am cumpănit, ne-am îndoit, am cântărit şi am ajuns la o concluzie justă: evenimentul trebuia organizat la un hotel, cu un centru de conferinţe, din multe şi mărunte motive:

  • Un hotel putea organiza evenimentul propriu-zis, eventuale conferinţe de presă şi meeting-uri, pe parcursul a două zile, fără probleme. Asta însemna  cel puţin o  sală de conferinţe generoasă şi prietenoasă, dedicată unor astfel de evenimente. Bineînţeles, locaţia trebuia să aibă suportul tehnic necesar (sonorizare, proiecţii, confort şi ambianţă) necesar unor întâlniri reuşite, dar şi un sprijin şi o consultanţă adecvată din partea reprezentanţilor hotelului
  • Spaţiile puse la dispoziţie de hotel, trebuiau să fie versatile şi capabile să satisfacă cerinţele adunării. Din câte aveam ştiinţă, mizam pe vreo 30 de reprezentanţi ai companiilor afiliate A.C.E.R., invitaţi şi trimişi media. Adică, vreo 50 de persoane, mai mult sau mai puţin, cu amendamentul că ar fi fost necesară o sală suplimentară evenimentului propriu-zis, în cazul unor conferinţe de presă, la finalul fiecărei zile
  • Echipamentele tehnice (ecrane şi aparate de proiecţie, microfoane, sonorizare, aer condiţionat), dar şi lumina spaţiilor respective trebuiau să asigure buna desfăşurare a întâlnirii, dar şi confortul participanţilor. Desigur, asistenţa reprezentanţilor hotelului ar fi fost binevenită
  • Fiind vorba despre o adunare cu discuţii şi luări de cuvânt destul de ample, pe parcursul a două zile, participanţii aveau nevoie de pauze de cafea, dar şi să servească masa. Din acest punct de vedere, hotelul era ideal. Restaurantul, serviciul de catering, şi barul puteau oferi invitaţilor toate aceste servicii, pauze bineneritate şi relaxare, fără probleme
  • Evenimentul dura două zile, ceea ce însemna că participanţii aveau nevoie de o noapte de cazare. Şi, din acest punct de vedere, hotelul era alegerea perfectă, pentru că oferea invitaţilor la eveniment cazare chiar în clădirea respectivă. Un spaţiu intim, cu camere confortabile, ar fi fost, normal, un atu evident pentru un eveniment reuşit
  • Nu în ultimul rând, n-ar fi stricat ca adunarea A.C.E.R., găzduită de hotel, să aibă o notă specială. De exemplu, ca invitaţii, în complicitate cu reprezentanţii hotelului, să beneficieze de mici cadouri (pliante, cărţi de vizită, broşuri şi alte mici surprize) dedicate evenimentului respectiv, cu iniţialele hotelului şi datele întîlnirii

hotel 2hotel 6hotel 7

Acestea fiind coordonatele problemei, mai trebuia stabilit un mic amănunt: hotelul. Am cercetat îndelung internetul, am cumpănit, ne-am sfătuit şi, după ore bune, aveam o soluţie ideală. Hotelul din Bucureşti, amplasat chiar în zona centrală a oraşului, se încadra perfect planurilor noastre. Beneficia de o arhitectură specială, un spaţiu amplu, generos şi confortabil, şi multă lumină naturală. Cele 70 de camere ale hotelului, de diferite tipuri, calde şi primitoare, mobilate şi dotate modern (internet wireless, control independent aer condiţionat, cablu digital TV, linie telefonică directă pentru apeluri locale şi internaţionale, minibar, seif, uscător de păr, acces în camere cu card magnetic) promiteau tot confortul din lume. Şi restaurantul, aflat la mezanin, oferea răsfăţ şi delicii culinare fel de fel: de la bucate tradiţionale româneşti până la meniuri fine, marcate de rafinament şi bun gust. Hotelul avea şi o cafenea îmbietoare, la parter, dar şi un club, la etajul 10, exact deasupra centrului de conferinţe. Toate puteau oferi invitaţilor clipe perfecte de relaxare şi taifas.

Mai important şi cu adevărat impresionant era, însă, centrul de conferinţe. Trei săli („Belvedere”, „Panorama”, „Ronda”) erau, parcă, dedicate unui eveniment reuşit. Toate beneficiau de lumină naturală, aer condiţionat, echipamente moderne şi, nu în ultimul rând de perspective panoramice asupra Bucureştiului. Am decis să mizăm pe sala „Panorama”, generoasă ca spaţiu şi impresionantă ca interior, care putea găzdui lejer invitaţii. Şi sala „Ronda” merita luată în calcul pentru organizarea conferinţelor de presă, dar şi clubul de la etajul următor, în eventualitatea unui cocktail. Bineînţeles, sfatul reprezentanţilor hotelului, ne-ar fi edificat şi mai mult.

hotel 5hotel 4

Şi, într-adevăr, am fost cât se poate de inspiraţi. Evenimentul în Bucureşti a fost perfect. În ciuda unor mici stângăcii, cu ajutorul celor de la hotel, am reuşit să organizăm o întâlnire memorabilă. Au fost zile intense, dar şi reconfortante, concentrare, dar şi multă voie bună, iar, la final, impresii foarte bune. Ne-au bucurat părerile tuturor, chiar dacă ne-am trezit istoviţi. Nu ştiu ce ar fi ieşit în alte condiţii, fără o astfel de locaţie şi fără suportul necesar. Am fost fericiţi şi copleşiţi, aproape total, de noi, de impresiile de după, dar, mai ales, de alegerea făcută. Eu unul m-aş fi pupat, singur, în faţa hotelului. Aşa, ca de o amintire frumoasă ce merită înrămată… Pentru că a fost un eveniment la înălţime. Şi la propriu, şi la figurat…

8888-golden-tulip-times-300x107

Astfel de impresii şi planuri nu puteau fi redate decât pentru Spring SuperBlog 2016.


Posted March 30, 2016 by admin in category SECTIA DIVERSE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>