March 25

O INSULĂ DE RELAXARE

ischiaDacă ar fi să aleg între munte şi mare aş alege … muntele şi marea. Dacă aş fi să aleg între Grecia şi Italia aş alege … Grecia şi Italia. Unde aş putea să găsesc toate astea, pictate în albastru, verde şi multă, multă tihnă acompaniată de valuri furioase sau molcome, liniştitoare? Bineînţeles, într-o insulă din Grecia sau Italia.

Când cineva vrea o vacanţă (cine nu vrea?) îşi propune maximul: să evadeze din cotidian şi să-şi umple ochii şi inima de frumos, relaxare şi bucuria de a trăi. Sunt acele momente şi zile în care nu mai eşti tu, cel acaparat de stres şi nelinişti, ci tu, cel viu, care descoperă că mai există şi altceva decât încordare, oboseală şi nervi. Orice vacanţă este o comoară rară. Când descoperi comoara, este ceva … nespus. Te încântă un fir de nisip, un colţ de munte, o adiere şi un val.

h

În insulele Greciei, simţi, parcă, zeii. Nu-i vezi, dar ştii că sunt acolo undeva, într-un măslin bătrân şi singuratic, într-o stâncă biciuită de valuri tumultoase sau în acea “dolce far niente” pe care grecii îl poartă în ADN. Bineînţeles, există şi alte locuri mângâiate de Dumnezeu, dar, de la vise, la realitate, e cale lungă. Într-adevăr, mai trăgeam cu ochiul la Italia, dar cu strângere de inimă, că aş putea înşela splendoare insulelelor greceşti. Totuşi n-am regretat vreo clipă când am trădat insulele Eladei pentru o insulă italiană: Ischia.

v 2

Am ales Ischia pentru că, în materie de vacanţe speciale, nevastă-mea are mână bună şi maximă inspiraţie. În plus, am primit totul pe tavă de la o verişoară. Era studentă în Bucureşti şi de vreo doi ani îşi petrecea vacanţele în America, prin programul Work & Travel. Adică, în vacanţe muncea acolo şi cunoştea, cu plăcere, America de-a fir a păr. Ea ne-a povestit despre agenţia CND Turism prin care se îndrăgostise de America. Şi, de la vorbe şi impresii, am trecut la fapte. Aşa am ajuns la agenţia de turism, unde am primit recomandări excelente, dar şi o ofertă de sejur extrem de tentantă. Ischia era o destinaţie exotică, care ne garanta tot ce ne doream: soarele îmbrăţişa, deopotrivă, marea şi muntele, ca în oricare altă insulă în care natura face risipă de imaginaţie. Şi nu doar atât! Insula scăldată de valurile Mării Tireniene era celebră pentru altceva: apele termale, minerale şi de noroi vulcanic.

Când am călcat pe insulă, ne-am dat seama că n-am greşit câtuşi de puţin. În Ischia sunt multe locuri fascinante, în care natura a ţesut adevărate capodopere, cu un clocot sălbatic, de nestăpânit, asemenea vulcanilor care au ţâşnit odinioară din mare. Versanţii stâncoşi, grotele săpate de valuri, colţii de lavă iţiţi pe ţărm sau în mijlocul valurilor, florile orbitoare, leandrii şi lămâii îţi iau minţile într-o clipă. Este un adevărat rai mângâiat de soare, cu plaje stâncoase sau nisipoase născute din vulcanii de odinioară şi ţărmuri spălate de o mare cu o aură ireală, de smarald topit. Peste tot plutesc miresmele arbuştilor şi florilor de tot felul. Ameţitor, … încântător!

port

Ne-am trezit, brusc, din obişnuitul nostru cotidian, pe insula frumuseţii şi a sănătăţii. Ischia este vestită pentru apele sale termale tămăduitoare, alcaline şi bogate în sulf, iod, clor, fier şi potasiu. Se spune că şi împaratul Traian, cuceritorul Daciei, venea pe această insulă vulcanică pentru a-şi întrema forţele înaintea unei noi bătălii. Şi, pentru că istoria era, parcă, îmbibată în acea atmosferă de poveste, prima noastră vizită, după două zile de plajă şi soare, a fost la Muzeul Arheologic. La întoarcere am colindat o fabrică de ceramică şi câteva magazine de suveniruri. În zilele următoare, am vizitat castelul Aragonese şi grădina botanică La Mortella. Apoi am zărit, copleşiţi, Grădinile Poseidon, Cavascura, cu băile ei antice, câteva parcuri termale, cu panorama splendidă asupra golfului din Sant’Angelo, plaje, ca Sorgeto, Maronti, ori Fumarole şi ne-am refugit, la sfârşitul zilei, pe terasele cafenelelor ori în şezlonguri, în sunetul inconfundabil al valurilor.

castel

Şi mâncarea din Ischia a fost un adevarat festin culinar: pizza, paste, peşte, fructe de mare, tot felul de salate, supe şi deserturi sofisticate. Ne-am desfătat cu arome, gusturi şi imagini care nu încap în niciun instantaneu. Despre hotel ce să mai zic? Din balcon, aveam, parcă, toată insula la picioare. Era un răsfăţ binemeritat după ore şi ore în care ne luptam cu soarele şi valurile nestăvilite, cu imaginile şi miresmele de tot felul.

Când am părăsit insula, am luat cu noi sute de amintiri fantastice şi un parfum unic al unei vacanţe copleşitoare. Fusese un sejur perfect, de neuitat. O vacanţă specială pe care aş repeta-o la nesfârşit, cu poftă şi plăcere!

logo-vacante-nou

Aceste impresii au fost consemnate pentru Spring SuperBlog 2016.